reklamační Řád

1. Všeobecné ustanovení 

Provozovatelem internetového obchodu provozovaného na webové stránce, která je umístěna na adrese www.activity4fan.cz, www.activity4fan.eu je společnost Monika Žofková, se sídlem Kněžnice 130, 506 01 Jičín, IČ 02794454.

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele v platném znění) a tímto reklamačním řádem. Primárně platí zákonné povinnosti uvedené vpříslušných ustanoveních, tento reklamační řád představuje jejich shrnutí a konkretizaci. Přečtěte si, prosím, pečlivě i zmíněná zákonná ustanovení. V případě nejasností nás prosím kontaktujte prostřednictvím emailu info@activity4fan.cz nebo na telefonním čísle 777 135 113.

2. Vadné plnění 

Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zboží má vady, jestliže:

a)  nemá vlastnosti, které si strany ujednaly (množství, jakost, provedení), a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

b)  se zboží nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvedl nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,

c)  zboží neodpovídá jakostí nebo provedením smluvnímu vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určené podle smluvního vzorku nebo předlohy,

d)  zboží nevyhovuje požadavkům právních předpisů.

Za vadu se považuje i:

e)  plnění v podobě jiného zboží,

f)  vada v dokladech nutných pro používání zboží.

3. Záruční doba 

Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Kupující není oprávněn uplatnit práva z vadného plnění:

  • v případě opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním. nebo
  • vyplývá-li to z povahy zboží – u baterií a akumulátorů je záruční doba určená počtem nabíjecích cyklů, maximálně však dvanáct měsíců. nebo
  • vyčerpáním provozních náplní a spotřebních dílů a nebo
  • Pokud došlo poškození vlivem nárazu, vnějšího vlivu, nerespektování návodu k použití, vystavení nadměrnému zatížení, neodbornou manipulací a obsluhou.
  • Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

4. Práva z vadného plnění 

Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující podle svého výběru právo

  1. na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
  2. na odstranění vady opravou věci,
  3. na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
  4. na vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy podle podmínek
  5. uvedených ve všeobecných obchodných podmínkách.

Neoznámil-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.

Kupující je povinný sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení smlouvy, tj. právo na odstranění vady anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.

Kupující je povinen oznámit vadu prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co měl možnost věc prohlédnout a vadu zjistit, a to buď označením vady, nebo oznámením, jak se tato vada projevuje. Pro uplatnění práva z vad je potřebné předložit doklad o koupi zboží (fakturu). Nemůže-li kupující věc řádně užívat ani po opravě, protože jde o víckrát (nejméně třikrát) opakující se stejnou vadu nebo kvůli většímu počtu vad, má kupující i právo odstoupit od smlouvy postupem podle všeobecných obchodních podmínek. Oznámit vadu a uplatnit práva z vad je možné na adrese společnosti Monika Žofková uvedené spolu s adresou a kontaktními údaji na internetové stránce www.activity4fan.cz, www.activity4fan.eu v sekci „Kontakty“ a to písemnou formou (nebo formou e-mailu) v záruční době. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží. Prodávající uplatnění práva kupujícího z vadného plnění, jakož i provedení opravy a dobu jeho trvání kupujícímu písemně (nebo formou e-mailu) potvrdí.

Tento reklamační řád platí pro zboží zakoupené po 1. 1. 2021.